کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی روستای چاه کبکان تشکیل شد. 
با حضور بخشدار اسیر،رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر، حاج آقا عزیزی امام جماعت مسجد سیدالشهداء، اعضای شورای اسلامی روستا، دهیار روستا، کارشناس پیشگیری بهزیستی شهرستان مهر، مسول خانه بهداشت، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران روستای چاه کبکان، تسهیل گر CBR روستا، مشاور امور بانوان و جمعی از معتمدین و جوانان روستای چاه کبکان جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی روستای چاه کبکان برگزار شد.

در این جلسه پس از تلاوت قرآن، دهیار روستای چاه کبکان ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از رویکرد جامعه محور و حضور فعالانه بهزیستی شهرستان مهر در بین مردم گفت: تحلیل آسیب شناسی جوامع خرد بر مبنای آمارهایی غیر رسمی و محلی( مردمی) و آمارهای رسمی( مراجع قضایی و انتظامی) مبنای اقدام و فعالیت اداره بهزیستی و ادارات اجرایی و خدماتی شهرستان قرار گیرد.  وی در ارتباط با هدف کمیته پیشگیری از طریق شناسایی آسیب های اجتماعی و کنترل، هدایت و نظارت محلی و مردمی با توجه به روش های علمی و نوین راهکاری اساسی در کاهش و کنترل انواع مختلف آسیب های اجتماعی  می باشد. که این راهبرد برای کاهش آسیب های اجتماعی خاص کاربرد دارد اما برای سالم سازی جامعه و در واقع پیشگیری از به وجود آمدن آسیب ها و ناهنجاری ها، فضا سازی خدماتی و توزیع امکانات ضروری می باشد، بدین گونه که با تعریف اهداف و برنامه ریزی برای جوامع و هدایت آنان به صورت نمونه هدف گذاری دستیابی به موفقیت فردی،  خانوادگی و جمعی زمینه ساز موفقیت و پیشرفت جامعه خرد محلی می شود که دسترسی و استفاده از فضاهای آموزشی و ورزشی در مسیر موفقیت ضروری و زیربنایی می باشد.              سالاری ضمن تشکر مجدد از تلاش،  همت و برنامه ریزی اداره بهزیستی شهرستان مهر؛ خواستار حضور و فعالیت سایر ادارات خدمات رسان شهرستان همانند بهزیستی در بین مردم و روستاها شد.  وی ادامه داد با توجه به جمعیت 65 درصد جوان روستا و پویایی جمعیت تخصیص اعتبار جهت فضا سازی ورزشی و آموزشی جهت  گذران اوقات فراغت و تحصیل و فرصت یادگیری و آموزش ضروری می باشد. 
در ادامه سید عبدالرسول موسوی بخشدار اسیر : با توجه به ضرورت توجه به حل و کاهش آسیب های اجتماعی از ابتکار تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان مهر در سطح تمام روستاها و شهرهای شهرستان تشکر نمود. و ادامه داد امیدواریم با همکاری و ورود ادارات خدمات رسان همراه با کمک  مردمی مانند دهیاری و شورای اسلامی زمینه بخش توسعه بخش اسیر باشیم و بر آگاهی و آموزش خانواده ها در مسیر توسعه بخش تاکید نمودند.
سپس محمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر و حاج آقا عزیزی هر یک پیرامون اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معضلاتی که در جامعه محلی وجود دارد مطالبی بیان نمودند. در ادامه موسوی کارشناس پیشگیری بهزیستی ضمن اشاره به چارت تشکیلاتی کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی به موضوع دوم جلسه که افتتاح و شروع به کار CB های محله چاه کبکان به منظور اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد با رویکرد محله ای پرداختند و در خصوص وظایف CB ها مواردی را بیان نمودند.
در پایان کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی روستای چاه کبکان با چارت تشکیلاتی که شامل رئیس کمیته، اطلاع رسانی، تبلیغات، پشتیبانی و دبیر می باشد تشکیل گردید. همچنین CB محلات روستا در 3 محله در مسیر همکاری مردمی جهت جلوگیری و کنترل آسیب های اجتماعی افتتاح گردید.  

bYTQg

aykTk

 

K3OdR

 

IEEeT

qD9rp

0AtMA


 همچنین ریس اداره بهزیستی شهرستان مهر،  کارشناسان بهزیستی، بخشدار اسیر و دهیار و شورای اسلامی روستا جهت آغاز به کار دومین مهد کودک روستا با ظرفیت 40 کودک از فضای مهد کودک باریدی  بعمل آوردند.

MEN99

 

XwUBE

 

bj7MY

 

pmF4e

 

 پیشگیری اجتماع محور CB در واقع مشارکت واقعی مردم به عنوان تسهیل گران بومی و به صورت داوطلبانه برای ارتقای سلامت روانی و جسمانی و حل مشکلات بهداشتی خود است.