وبلاگ اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی و عمرانی روستای چاه کبکان

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

شهید خوشنام سلام.....سلامی از مردم چاه کبکان

 شهید خوشنام سلام.....سلامی از مردم چاه کبکان




    مردم روستای چاه کبکان دوباز زائر شهید گمنام شدن

     

    TVobm

     

    عهدی و میثاقی همیشگی با آرمان و راه شهدا

     lh4eg

    lcxCc

    منتظران استقبال

    vqMCy

    aCBMQ

     

    4DaDt

     

    cmo7I

     

    xKLbf

     

     

    WwIvH

     

    چKWVGX

     

    6IHyL

     

    n6Nq8

     cmo7I

    GrOyL

     sVcwz

     r6yYj

     

    jYet8

     

    U1Buh

     

    72k3C

     

    iOaW1

     

    0kpAL

     

     

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی روستای چاه کبکان تشکیل شد.

کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی روستای چاه کبکان تشکیل شد. 
با حضور بخشدار اسیر،رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر، حاج آقا عزیزی امام جماعت مسجد سیدالشهداء، اعضای شورای اسلامی روستا، دهیار روستا، کارشناس پیشگیری بهزیستی شهرستان مهر، مسول خانه بهداشت، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران روستای چاه کبکان، تسهیل گر CBR روستا، مشاور امور بانوان و جمعی از معتمدین و جوانان روستای چاه کبکان جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی روستای چاه کبکان برگزار شد.

در این جلسه پس از تلاوت قرآن، دهیار روستای چاه کبکان ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از رویکرد جامعه محور و حضور فعالانه بهزیستی شهرستان مهر در بین مردم گفت: تحلیل آسیب شناسی جوامع خرد بر مبنای آمارهایی غیر رسمی و محلی( مردمی) و آمارهای رسمی( مراجع قضایی و انتظامی) مبنای اقدام و فعالیت اداره بهزیستی و ادارات اجرایی و خدماتی شهرستان قرار گیرد.  وی در ارتباط با هدف کمیته پیشگیری از طریق شناسایی آسیب های اجتماعی و کنترل، هدایت و نظارت محلی و مردمی با توجه به روش های علمی و نوین راهکاری اساسی در کاهش و کنترل انواع مختلف آسیب های اجتماعی  می باشد. که این راهبرد برای کاهش آسیب های اجتماعی خاص کاربرد دارد اما برای سالم سازی جامعه و در واقع پیشگیری از به وجود آمدن آسیب ها و ناهنجاری ها، فضا سازی خدماتی و توزیع امکانات ضروری می باشد، بدین گونه که با تعریف اهداف و برنامه ریزی برای جوامع و هدایت آنان به صورت نمونه هدف گذاری دستیابی به موفقیت فردی،  خانوادگی و جمعی زمینه ساز موفقیت و پیشرفت جامعه خرد محلی می شود که دسترسی و استفاده از فضاهای آموزشی و ورزشی در مسیر موفقیت ضروری و زیربنایی می باشد.              سالاری ضمن تشکر مجدد از تلاش،  همت و برنامه ریزی اداره بهزیستی شهرستان مهر؛ خواستار حضور و فعالیت سایر ادارات خدمات رسان شهرستان همانند بهزیستی در بین مردم و روستاها شد.  وی ادامه داد با توجه به جمعیت 65 درصد جوان روستا و پویایی جمعیت تخصیص اعتبار جهت فضا سازی ورزشی و آموزشی جهت  گذران اوقات فراغت و تحصیل و فرصت یادگیری و آموزش ضروری می باشد. 
در ادامه سید عبدالرسول موسوی بخشدار اسیر : با توجه به ضرورت توجه به حل و کاهش آسیب های اجتماعی از ابتکار تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان مهر در سطح تمام روستاها و شهرهای شهرستان تشکر نمود. و ادامه داد امیدواریم با همکاری و ورود ادارات خدمات رسان همراه با کمک  مردمی مانند دهیاری و شورای اسلامی زمینه بخش توسعه بخش اسیر باشیم و بر آگاهی و آموزش خانواده ها در مسیر توسعه بخش تاکید نمودند.
سپس محمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر و حاج آقا عزیزی هر یک پیرامون اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معضلاتی که در جامعه محلی وجود دارد مطالبی بیان نمودند. در ادامه موسوی کارشناس پیشگیری بهزیستی ضمن اشاره به چارت تشکیلاتی کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی به موضوع دوم جلسه که افتتاح و شروع به کار CB های محله چاه کبکان به منظور اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد با رویکرد محله ای پرداختند و در خصوص وظایف CB ها مواردی را بیان نمودند.
در پایان کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی روستای چاه کبکان با چارت تشکیلاتی که شامل رئیس کمیته، اطلاع رسانی، تبلیغات، پشتیبانی و دبیر می باشد تشکیل گردید. همچنین CB محلات روستا در 3 محله در مسیر همکاری مردمی جهت جلوگیری و کنترل آسیب های اجتماعی افتتاح گردید.  

bYTQg

aykTk

 

K3OdR

 

IEEeT

qD9rp

0AtMA


 همچنین ریس اداره بهزیستی شهرستان مهر،  کارشناسان بهزیستی، بخشدار اسیر و دهیار و شورای اسلامی روستا جهت آغاز به کار دومین مهد کودک روستا با ظرفیت 40 کودک از فضای مهد کودک باریدی  بعمل آوردند.

MEN99

 

XwUBE

 

bj7MY

 

pmF4e

 

 پیشگیری اجتماع محور CB در واقع مشارکت واقعی مردم به عنوان تسهیل گران بومی و به صورت داوطلبانه برای ارتقای سلامت روانی و جسمانی و حل مشکلات بهداشتی خود است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مراسم ولادت امام رضا(ع) در روستای چاه کبکان برگزار شد.

مراسم ولادت امام رضا(ع) در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) روستای چاه کبکان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مسلم عزیزی روحانی طرح هجرت چاه کبکان گفت: پیشوای هشتم (ع) در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه ی عصر خود بود و زر و سیم دنیا و مناصب اجتماعی و حکومتی در برابر مقام عبودیت و پارسایی او هیچگونه ارزشی نداشت.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) با آنکه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده ی خدا بود، در عین حال نه تنها برای خود هیچ گونه حریمی قائل نبود، بلکه در زندگی خویش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زیردستان با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می کرد.

عزیزی به عزت نفس امام پرداخت و اشاره کرد: یکی از اهداف شوم مأمون از مسأله ی ولایتعهدی امام رضا (ع) این بود که آن حضرت را با نزدیک کردن به دستگاه پر زرق و برق و برخوردار از لذائذ و نعمتهای مادی خود، به دنیاپرستی و جاه طلبی متهم کند؛ولی مناعت طبع و عزت نفس پیشوای هشتم (ع) نقشه مأمون را نقش بر آب ساخت.

روحانی طرح هجرت چاه کبکان اظهار داشت: پیشوایان معصوم علیهم السلام با توجه به مقام امامت و عصمتی که داشتند از ارتباط ویژه ای با خدای متعال و جهان غیب برخوردار بودند و مانند پیامبران الهی معجزات و کراماتی داشتند که در مواقع لازم نمونه هایی از آنها را بروز می دادند تا دلیلی آشکار برحقانیتشان باشد و موجب پرورش و اطمینان خاطر پیروانشان گردد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تصاویری از جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در روستای چاه کبکان + نمایشنامه طنز و مداحی

تصاویری از جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در روستای چاه کبکان + نمایشنامه طنز و مداحی/ سرود و سخنرانی دینی


 P2txA

 

hR2Og

 

g08yY

 

GTJdc

 

UMdkP

 

9TguN

 

F3wHw

 

53Dnf

C203f

 

 

ISOhH

TV5ol

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کلاس آموزش مهارت های زندگی در روستای چاه کبکان

rVzMk

  خانواده سالم= جامعه سالم 

جلسه آموزشی مهارت های زندگی با همکاری و حضور کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان مهر، مسولین بخش اسیر در شب یازدهم ماه مبارک رمضان در حسینیه سید الشهدا روستای چاه کبکان برگزار شد. 

(فرصتی برای تعامل و یادگیری آموزه های برای زندگی بهتر و موفقیت آمیز).

 شورای توانبخشی روستای چاه کبکان

0gkzc

 

Gk2Sh

 

OA9oL

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مراسم شهادت امام صادق (ع) در روستای چاه کبکان برگزار شد

برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) در روستای چاه کبکان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس،حجت‌الاسلام مسلم عزیزی  روحانی طرح هجرت  روستای چاه کبکان گفت: آنچه به دوره امامت حضرت امام صادق علیه السلام ویژگی خاصی بخشیده، استفاده از علم بی کران امامت، تربیت دانش طلبان و بنیان گذاری فکری و علمی مذهب تشیع است.

وی تصریح کرد: عصر امام صادق علیه السلام همزمان با دو حکومت مروانی و عباسی بود که انواع تضییق ها و فشارها بر آن حضرت وارد می شد، بارها او را بدون آن که جرمی مرتکب شود، به تبعید می بردند.

عزیزی افزود: شعاع علمی امام صادق (ع) نه تنها بر سر شیعیان پرتو افکنی می‌نمود بلکه اهل سنت  وحتی برخی از پیشوایان آنها از جمله ابوحنیفه و مالک نیز از مکتب آن حضرت بهره می بردند.

روحانی طرح هجرت چاه کبگان اظهار داشت: بر خلاف تصور عمومی، حرکت امام صادق(ع) تنها در زمینه های علمی خلاصه نمی شد بلکه ایشان فعالیت های سیاسی نیز داشتند که غالبا مورد توجه قرار نگرفته و بیان نمی گردد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روکش آسفالت محور اسیر- چاه کبکان

روکش آسفالت محور اسیر- چاه کبکان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

عید سعید فطر روستای چاه کبکان (رمضان 95)

اهالی موحد، مؤمن و ولایت ار چاه کبکان، امروز به شکرانه روزه داری و عبادات و خودسازی رمضانی، سجده شکر به جا آورد و در پرشکوه ترین نماز عید سعید فطر، از پروردگار کریم خویش، استمرار رستگاری و سعادت دنیا و آخرت طلب کردند.
اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود و الجبروت و اهل العفو و الرحمه و اهل التقوی و المغفره ...

تقبل الله منا و منکم صالح الاعمال
عیدتان مبارک



d0XHS

نماز با شکوه عید سعید فطر به امامت حاج آقا عزیزی امام جماعت و روحانی روستای چاه کبکان با حضور بیش از 400 نفر از اهالی

 همراه با اهدا هدیه به جوانان و نوجوانان دختر و پسر فعال در حوزه قرآن و احکام اسلامی و برنامه های فرهنگی + صحبت های کوتاه دهیار روستا.



QGLsr


MgRyv


3NcIP


qtIMF


Ltywh


kV0xj


gkI92

pucbG

evmLP

ghoUT

JygPT


حضور زایر جانعلی بهاری 95 ساله در مراسم نماز عید فطر مسجد سیدالشهداء روستای چاه کبکان /آرزو و دعای سلامتی و طول عمر با برکت برای ایشان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰