به گزارش مُهرستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان مُهر رئیس بهزیستی این شهرستان در مراسم افتتاح این روستا مهد طی سخنانی گفت: یکی از خدمات مفید و موثر بهزیستی در سطح روستاها طرح روستامهد می باشد که این طرح از سال ١٣٨١ تاکنون در حال اجراست و در طول این مدت خدمات خوبی به کودکان زیر شش سال روستایی شده است.

عبدالله محمدی در خصوص برنامه های مهم در حال اجرا در روستامهدها گفت: علاوه بر برنامه های آموزشی که بر اساس محتوای آموزشی تهیه شده توسط کارشناسان بهزیستی تهیه گردیده است و درحال اجراست طرح هایی نظیر طرح آمبلیوپی(تنبلی چشم) غربالگری ناشنوایی، بهداشت دهان و دندان، یک وعده غذای گرم و طرح های مهم دیگری انجام می گردد.

وی گفت: در حال حاضر در بیش از نود درصد روستاهای شهرستان مُهر روستامهد دایر گردیده است که تعداد ۶٠ نفر از مدیران و مربیان دوره دیده و باتجربه در این مهدها مشغول به خدمت می باشند.

در این مراسم همچنین موسوی کارشناس امور کودکان نیز با اشاره به اهمیت انجام کارهای زیربنایی در مهدهای کودک گفت: شکل گیری نسل سالم و کارآمد در همین مهدهای کودک شکل می گیرد و جامعه سالم در گرو مهدکودک سالم است.
وی خطاب به اولیا کودکان شرکت کننده در مراسم گفت: آموزش های مهدهای کودک به شکل غیر مستقیم می باشد و آموزش الفبا و خواندن و نوشتن هدف مهدها نیست و والدین نیز نباید چنین انتظاراتی داشته باشند.

موسوی در مورد تاثیر مهدکودک بر شکل گیری شخصیت کودکان موارد مهمی را یادآوری کرد و افزود: سن ٣ تا ۶ سال سن طلایی است و تمام هم و غم مهدها باید صرف آموزش های مورد نیاز کودکان گردد که منجر به کسب مهارت های حسی ـ حرکتی، مهارت های زندگی و پرورش خلاقیت و اعتماد به نفس کودکان خواهدشد.

گفتنی است در مراسم افتتاح این روستامهد  رئیس شورا و دهیار چاه کبکان، جمعی از اولیا و خانواده های کودکان و کارشناسان بهزیستی حضور داشتند.
روستامهد گل های مهدوی دومین روستامهد چاه کبکان می باشد که با پذیرش تعداد ٣٠ نفر کودک سنین مهد و آمادگی از امروز رسما شروع به کار کرد.